Thanks for playing

- THANKS FOR PLAYING -

Try to reach the beginning of the game with the ultimate score of 0 !

Thanks for a playing by :
- Ian Ardouin Fumat (did most of the artistic part)
- Alexis Moroz (did most of the GD part)
- Alain Puget (did most of the dev stuff)

“Thanks for playing” is not an Alkemi game, it is the product of a 48h game jam which took place in Nantes during the Utopiales 2012 (a sci-fi convention).

Recent Posts

Dev version of Drifting Lands coming soon to Steam

Good news: we have the opportunity to deploy our game on Steam pretty much whenever we want! That’s awesome because it will handle automatically all the pain of keeping you folks updated with the latest version of the game. We won’t hesitate to update the game much more regularly with minor improvements or bug corrections. On the downside, Steam integration is simple but it takes some time. We may have to delay our first major update by a week or so to do things properly. That would lead to a new build for the end of the month approximately.

SteamSupportAnnouncement_big

Does it mean the game is going to be pay-to-play or going into early access paying mode ? No. Definitely not right now. We will continue with our current plan : improve the current demo into a full fledged competitive and free shooter. Start to ask a bit of your money when we feel like it deserves it with at least a bit of the RPG / evolution part.

Thanks for your support!

[french]
Bonne nouvelle : nous avons l’opportunité de déployer notre jeu sur Steam à peu près quand on veut ! C’est vraiment une bonne chose, parce que cela nous permettra d’éviter la douleur de tous vous maintenir à une version à jour du jeu. Nous n’hésiterons également plus à mettre à jour le projet très régulièrement pour la moindre amélioration ou correction de bug. Le mauvais côté, c’est que même si l’intégration Steam ça n’est pas la mort, cela prend un peu temps. Nous allons probablement retarder la prochaine version de la démo d’une semaine environ ce qui nous mènera quelque part à la fin du mois.

Est ce que cela signifie que le jeu va devenir payant ou early access payant ? Non, pas du tout. Nous allons suivre notre plan et faire évoluer la démo en un jeu à part entière de shooter compétitif et gratuit. Nous vous demanderons un peu de vos deniers quand nous estimerons que le jeu en vaut la peine avec au moins une partie de l’aspect RPG / évolution.

Merci pour votre soutien !

  1. Drifting Lands road map 8 Replies
  2. A Game of Tricks IV – Stylized normal mapping 4 Replies
  3. A Game of Tricks III – Particles fun (part1) 8 Replies
  4. New alpha gameplay video for Drifting Lands 1 Reply
  5. Drifting Lands finally got its own website… and a logo. Leave a reply
  6. First alpha footage for Drifting Lands 12 Replies
  7. Shoot & Loot 5 Replies
  8. And our next game will be… Leave a reply
  9. A game of Tricks II – Vertex Color 3 Replies